loading
  • Górskie muzeum: Messner zabiera pojazdy Opel Vivaro‑e i Zafira‑e Life do „MMM Corones”
  • Jak Szerpa: Messner polega na Oplu Vivaro
  • Dla dobra przyrody: Messner pod wrażeniem bezemisyjnego elektrycznego pojazdu użytkowego
  • Elektryczny wymiar jazdy: Opel Zafira‑e Life oferuje komfort na alpejskich drogach
  • Wieloletnia współpraca: Messner i Opel kontynuują wspólną podróż

 

Rüsselsheim. Oto odpowiednie miejsce na bardzo specjalne spotkanie na szczycie. Widok z Kronplatz w Południowym Tyrolu jest jednym z najpiękniejszych w Alpach. Widok ten rozciąga się od Dolomitów nad doliną Puster aż po Alpy Zillertalskie. „Messner Mountain Museum Corones” (w skrócie: MMM Corones) stworzone przez słynnego himalaistę Reinholda Messnera znajduje się na płaskowyżu szczytu. To właśnie tam można się przekonać, co vany Opel Zafira‑e Life i Vivaro‑e z elektrycznym napędem akumulatorowym mają do zaoferowania jako środki lokomocji i transportu. Reinhold Messner, wieloletni partner firmy Opel, skorzystał z możliwości testowania elektrycznych vanów w górach.

Wnioski z jazdy samochodami elektrycznymi wokół „MMM Corones” są oczywiste: vany marki Opel nadają się nie tylko do obsługi ostatniego odcinka dostawy w mieście – pokazały swoje mocne strony także w górach Południowego Tyrolu. Ich atutami są bezemisyjność, niezwykle cichy napęd i hamowanie z odzyskiem energii w czasie jazdy w dół, pozwalające wydłużyć zasięg pojazdu. Messner jako miłośnik przyrody docenia te zalety.

„Opel Vivaro od lat zadziwia mnie niezawodnością i doskonałą technologią” – mówi Messner. „To dla mnie idealny środek transportu, szczególnie jeśli chodzi o moje muzea. Cieszę się, że dzięki Vivaro‑e te trasy można teraz pokonywać bez emisji spalin i naprawdę w ciszy, z troską o dziką górską przyrodę. To sprawia, że elektryczna mobilność opłaca się podwójnie”.

Opel Vivaro‑e: przewiezie wszystko, bez emisji spalin

Reinhold Messner wie, za co można lubić Opla Vivaro. Przed otwarciem MMM Corones w 2015 r. trzeba było wykonać wiele pracy. Mnóstwo eksponatów należało przewieźć do Kronplatz – stacji na wysokości 2275 m. Było to potężne wyzwanie, z którym Messner mierzył się wraz z Vivaro. Legenda alpinizmu nadal polega na furgonie Opla – a jako miłośnik przyrody oczywiście tym bardziej ceni bezemisyjną wersję elektryczną.

Messner może również liczyć na pełną funkcjonalność Vivaro‑e, który został wybrany Międzynarodowym Vanem Roku 2021 (IVOTY). Podobnie jak jego tradycyjne odpowiedniki, Vivaro‑e jest dostępny w trzech długościach: 4,60 m (Compact), 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long) oraz różnych wariantach nadwozia, co czyni go idealnym partnerem przy każdym zadaniu. W zależności od wariantu ten elektryczny lekki pojazd użytkowy oferuje do 6,6 m3 przestrzeni ładunkowej oraz ładowność 1200 kilogramów. Klienci mają do wyboru dwa akumulatory litowo-jonowe: 75 kWh zapewniający zasięg do 329 kilometrów (dostępny w Vivaro‑e w wersji Compact i Long) lub 50 kWh zapewniający zasięg do 231 kilometrów zgodnie z procedurą testową WLTP[1].

Vivaro‑e i Zafira‑e Life: w górach są w swoim żywiole

Duża moc, a zwłaszcza wysoki moment obrotowy, to prawdziwa zaleta w górach. Vivaro‑e rozwijający moc 100 kW/136 KM i moment obrotowy 260 Nm już od pierwszego wciśnięcia pedału przyspieszenia sprawnie pnie się pod górę, podobnie jak jego odpowiednik w segmencie osobowym – Zafira‑e Life. Dzięki akumulatorom zamontowanym w podwoziu środek ciężkości znajduje się nisko, a tym samym oba pojazdy są wyjątkowo stabilne na drodze. Zafira‑e Life z możliwością różnej konfiguracji miejsc siedzących dla maksymalnie dziewięciu osób jest idealnym dużym osobowym vanem do spokojnego i komfortowego przewożenia gości.

Gdyby elektryczne vany jeździły wyłącznie pod górę, maksymalny zasięg nie byłby oczywiście możliwy do osiągnięcia. Jednak każdy pojazd, który wjechał pod górę, musi potem zjechać w dół. Gdy pojazd z silnikiem wysokoprężnym zjeżdża z góry z (prawie) pustym bakiem, to mimo niskiego spalania w pewnym momencie i tak może zabraknąć paliwa. W przypadku modeli Zafira‑e Life i Vivaro‑e jest inaczej. Silnik elektryczny umieszczony na przedniej osi staje się generatorem, który spowalnia pojazd podczas jazdy w dół i jednocześnie częściowo ładuje akumulator. Po dotarciu do doliny vany marki Opel mają zapas energii wystarczający na dojazd do najbliższej stacji szybkiego ładowania, gdzie można je naładować do 80 procent w zaledwie 45 minut (w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh) lub 30 minut (w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh).

Reinhold Messner i Opel: celem jest bezemisyjna mobilność

Te osiągnięcia imponują również Messnerowi, który jako pierwszy alpinista w historii zdobył wszystkie ośmiotysięczniki świata. „Jak wiadomo, życie w harmonii z przyrodą jest bardzo bliskie mojemu sercu, co pokazuje MMM Corones. Jednocześnie nie mógłbym żyć ani pracować bez samochodu, ponieważ często nie mam dostępu do transportu publicznego. Dlatego tym bardziej cieszy mnie konsekwentne dążenie marki Opel do elektryfikacji całej gamy modeli z myślą o połączeniu bezemisyjnej mobilności z codzienną użytecznością” – mówi 76-letni działacz ekologiczny.

Planując przesiadkę do Vivaro‑e czy Zafiry‑e Life z elektrycznym napędem akumulatorowym, Reinhold Messner pozostaje wierny marce Opel. Jeszcze w latach 80. był właścicielem czerwonej Omegi 3000 oraz Vectry 2000 z napędem na cztery koła. Od 1989 r. ten ekstremalny alpinista jest jednym z najbardziej wyrazistych partnerów marki Opel. W latach 90. autor książek o tematyce alpinistycznej był ambasadorem modelu Corsa i jeździł między innymi Oplem Monterey. Inżynierowie marki Opel opracowali również na jego potrzeby specjalne sanie do wyprawy na biegun północny. W 2014 r. wraz ze swoim wiernym Szerpą podjął się utrzymanej w żartobliwej konwencji wyprawy do przepastnego wnętrza Opla Vivaro. Chęć odnoszenia sukcesów i zaangażowanie w ochronę środowiska łączą himalaistę i markę. Messner od lat jest szczególnie entuzjastycznie nastawiony do niskoemisyjnych i bezemisyjnych modeli Opla. Wszystko zaczęło się od pionierskiego Opla Ampery. Teraz nadszedł czas na najnowsze elektryczne modele ze znakiem „blitz”.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

[1] Zasięg ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od codziennych warunków i czynników takich jak indywidualny styl jazdy, charakterystyka trasy, temperatura zewnętrzna, a także korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji oraz funkcji wstępnego rozgrzewania lub schładzania wnętrza na postoju.

Do góry