loading

Nowy Opel Grandland z odważną stylistyką, cyfrowym kokpitem i zaawansowaną technologią

  • Grandland z nowym obliczem marki Opel Vizor, znanym z Mokki
  • Flagowa hybryda plug‑in oraz diesel i silnik benzynowy
  • W pełni cyfrowy kokpit Opel Pure Panel z panoramicznymi wyświetlaczami
  • Reflektory pikselowe IntelliLux LED®, Night Vision i elektryczny napęd na wszystkie koła

 

Grandland Press KitRüsselsheim. Sportowa elegancja, intuicyjna deska rozdzielcza oraz innowacyjne technologie — tak w skrócie można opisać nowego Opla Grandlanda. Dzięki w pełni cyfrowemu Pure Panelowi kierowca może liczyć na zupełnie nowe doświadczenia w kokpicie. Flagowy SUV Opla jest również wyposażony w szereg technologii i systemów wspomagających prowadzenie pojazdu, które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów. Jednym z takich rozwiązań są adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED® ze 168 segmentami LED. Technologia zapożyczona z Insignii, czyli flagowej limuzyny Opla, debiutuje w największym SUV‑ie niemieckiej marki, wyznaczając nowe standardy w segmencie rynkowym Grandlanda. To samo dotyczy systemu Night Vision, który ma swoją premierę w Oplu. System wykrywa pieszych i zwierzęta w ciemnościach z odległości do 100 metrów i ostrzega kierowcę. Póładaptacyjny asystent jazdy autostradowej Highway Integration Assist utrzymuje Grandlanda pośrodku pasa ruchu i pilnuje odległości od pojazdu poprzedzającego. Wyróżniającym elementem nowego Grandlanda, produkowanego w Niemczech, jest także Opel Vizor, czyli nowe oblicze marki.

W nowym Grandlandzie firma kontynuuje swoją strategię elektryfikacji. Oprócz oszczędnych silników benzynowego i wysokoprężnego nabywcy mogą wybrać mocną i bardzo oszczędną hybrydę plug‑in z napędem na przód lub elektrycznym napędem na wszystkie koła. Pierwsze nowe Grandlandy zjadą z linii montażowej w fabryce w Eisenach w Niemczech późną jesienią. Wtedy też odbiorą je pierwsi klienci.

Atrakcyjny pod każdym względem: z zewnątrz oraz wewnątrz

Każda wersja Grandlanda jest bogato wyposażona. Lista dostępnych systemów obejmuje między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Nadwozie nowego Grandlanda przyciąga uwagę nowym obliczem marki Opel Vizor oraz nazwą modelu umieszczoną centralnie na tylnej klapie. Wewnątrz już w wersji podstawowej zastosowano Pure Panel z 7‑calowym centrum informacyjnym oraz podobnej wielkości kolorowym ekranem dotykowym z obsługą Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem systemu multimedialnego. W wyższych wersjach dostępne jest 12‑calowe centrum informacyjne i 10‑calowy kolorowy ekran dotykowy.

Już w bazowej wersji Business Edition bezpieczeństwo użytkowania podnoszą przednie i tylne czujniki parkowania, asystent parkowania automatycznego, kamera cofania oraz system monitorowania martwego pola. Zadbano też o odpowiednie osiągi Grandlanda: silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 96 kW/130 KM (zużycie paliwa z sześciobiegową przekładnią manualną wg NEDC1: 6,2–5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 4,9–4,5 l/100 km poza miastem, 5,4-5,0 l/100 km w cyklu mieszanym, 124–114 g/km CO2; WLTP2: 7,1–5,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 161–133 g/km CO2).

Klienci chcący poruszać się bezemisyjnie z napędem elektrycznym mają do wyboru dwie mocne hybrydy plug‑in. Zużycie paliwa w nowym Grandlandzie Hybrid wynosi wg WLTP2 (w cyklu mieszanym): 1,8–1,3 l/100 km, 41–29 g/km CO2; NEDC1: 1,9–1,5 l/100 km, 43–34 g/km CO2).

Innowacje w Grandlandzie: Pure Panel, Night Vision, reflektory pikselowe IntelliLux LED®

Opel Grandland dysponuje mocnymi zespołami napędowymi zapewniającymi znakomite osiągi oraz jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie, którymi można sterować wygodnie i intuicyjnie przez Pure Panel, czyli dwa panoramiczne ekrany zespolone w jeden moduł. Ten w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy kokpit dostarcza najważniejszych informacji, wykorzystując najnowsze cyfrowe technologie.

Na uwagę we flagowym SUV‑ie Opla zasługują też opcjonalne adaptacyjne pikselowe reflektory IntelliLux LED®. 168 elementów LED zintegrowanych z nowym pasem przednim Opel Vizor zapewnia płynną adaptację wiązki świetlnej do warunków jazdy i otoczenia, bez oślepiania innych uczestników ruchu. Kolejną technologią, która podnosi poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, zwłaszcza po zmroku i poza miastem, jest Night Vision. Nowy Grandland to pierwszy Opel, w którym zastosowano to rozwiązanie. Na podstawie obrazu z kamery termowizyjnej system wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia.

Nowością jest również Highway Integration Assist oferowany w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odległość od pojazdu poprzedzającego dostosowaną do zaprogramowanej prędkości, a aktywny asystent pozycjonuje Grandlanda pośrodku zajmowanego pasa ruchu. Dzięki funkcji „Stop & Go” Grandland potrafi też automatycznie wznowić jazdę po całkowitym zatrzymaniu. Na długiej liście wyposażenia można znaleźć także między innymi przednią i tylną kamerę, asystenta parkowania automatycznego i system monitorowania martwego pola.

Pewny wygląd i wysoki komfort

Stylistyka nowego Grandlanda jest zdominowana przez typowe dla marki wyraźnie nakreślone linie. Opel Vizor obejmuje cały przód, a na pokrywie silnika nie zabrakło charakterystycznego dla Opla przetłoczenia. Zaprojektowaną w Rüsselsheim stylistyczną filozofię kompasu da się zauważyć także z tyłu. Nazwę Grandland oraz logo z błyskawicą umieszczono pośrodku tylnej klapy. Kolejnym akcentami są zderzaki oraz boczne panele — teraz w zależności od wersji czarne lub lakierowane w kolorze nadwozia — a także czarne oraz srebrne osłony podwozia. Nowy Grandland jest również dostępny w charakterystycznej dwukolorowej wersji.

Najwyższy komfort we wnętrzu: ergonomiczne aktywne fotele przednie z atestem niemieckiej „kampanii na rzecz zdrowych pleców” (Aktion Gesunder Rücken e.V.) — opcjonalnie z tapicerką z Alcantary — sprzyjają utrzymywaniu prawidłowej pozycji za kierownicą. Cieszące się uznaniem fotele są wyjątkowe w klasie Grandlanda i umożliwiają szeroki zakres regulacji, od elektrycznego pochylania siedziska po elektro-pneumatyczne sterowanie podparciem lędźwiowego odcinka kręgosłupa. W wersji z tapicerką skórzaną są również podgrzewane i wentylowane. Rozwiązaniami podnoszącymi komfort użytkowania są także system bezkluczykowego otwierania zamków i uruchamiania silnika oraz elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, sterowana czujnikiem reagującym na ruch stopy pod tylnym zderzakiem. Kierowca i pasażerowie mogą korzystać z opcji łączności i nowoczesnych multimediów, w tym najbardziej zaawansowanego systemu Multimedia Navi Pro. Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów bez zbędnej plątaniny kabli.

 


[1] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948), a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC, aby umożliwić porównanie z innymi pojazdami. Najnowszych informacji można zasięgnąć u dealerów. Wartości te nie uwzględniają w szczególności warunków eksploatacji, warunków jazdy ani wyposażenia dodatkowego oraz mogą różnić się w zależności od rozmiaru opon.

[2] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Zużycie paliwa i emisja CO2 mogą się różnić w zależności od standardowego i dodatkowego wyposażenia pojazdu oraz rozmiaru opon.

Do góry