loading
  • Grandland z nowym obliczem marki Opel Vizor, znanym z Mokki
  • Flagowa hybryda plug‑in oraz diesel i silnik benzynowy
  • W pełni cyfrowy kokpit Opel Pure Panel z panoramicznymi wyświetlaczami
  • Reflektory pikselowe IntelliLux LED®, Night Vision i elektryczny napęd na wszystkie koła

 

Nowy Opel Grandland z gamą wysoce efektywnych zespołów napędowych - w tym flagową hybrydą plug-in Rüsselsheim. Już wkrótce, bo pod koniec wakacji, polscy klienci będą mogli składać zamówienia na nowego Opla Grandlanda — samochód z nową stylistyką, innowacyjnymi technologiami i gamą wysoce efektywnych zespołów napędowych, wśród których są też hybrydy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu. Nawet podstawowa wersja Grandlanda jest wyposażona w najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i oferuje wysoki komfort. W nowym modelu zastosowano w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel. Na uwagę zasługują też debiutujące w Grandlandzie opcjonalne reflektory pikselowe IntelliLux LED® oraz system Night Vision.

Zamówienia na nowego Grandlanda na polskim rynku będą otwarte pod koniec wakacji, a pierwsze egzemplarze tego modelu opuszczą linię montażową fabryki w Eisenach w Niemczech pod koniec jesieni.

Każda wersja Grandlanda jest bogato wyposażona. Lista dostępnych systemów obejmuje między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Nadwozie nowego Grandlanda zwraca uwagę nowym obliczem marki Opel Vizor. Wewnątrz już w wersji podstawowej zastosowano Pure Panel z 7‑calowym centrum informacyjnym oraz podobnej wielkości kolorowym ekranem dotykowym z obsługą Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem systemu multimedialnego.

Opel Grandland Hybrid i Hybrid4

Grandland Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem elektrycznym napędzającym koła przednie dysponuje łączną mocą systemu 165 kW (224 KM) oraz rozwija do 360 Nm momentu obrotowego. W zespole napędowym Grandlanda Hybrid zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra o mocy 133 kW (180 KM) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, silnik elektryczny o mocy 81 kW (110 KM) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh. Silnik elektryczny jest sprzężony ze zelektryfikowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną, a samochód z takim napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym Grandland może rozpędzić się do 135 km/h. Maksymalna prędkość samochodu to 225 km/h.

Grandlandzie X Hybrid4 turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra połączono z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu wynosi do 221 kW (300 KM). Zużycie paliwa wg WLTP[1] (wartości ważone, w cyklu mieszanym): 1,7-1,2 l/100 km; 39-28 g/km CO2 (NEDC[2]: 1,6-1,5 l/100 km, 37-33 g/km CO2).

Grandland X Hybrid4 rozwija maksymalną prędkość 235 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,1 sekundy. Elektryczną część układu stanowią dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi. Moc przedniego i tylnego silnika elektrycznego wynosi odpowiednio 81 kW (110 KM) i 83 kW (113 KM). Łączna moc systemu to 221 kW (300 KM). Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem sterowanej elektrycznie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Drugi silnik, wraz z mechanizmem różnicowym, jest zintegrowany z tylną osią. Tylny silnik elektryczny zapewnia Grandlandowi Hybrid4 stały napęd na wszystkie koła, gwarantujący optymalną przyczepność. Ponadto wysoki moment obrotowy silników elektrycznych jest dostępny od pierwszego muśnięcia pedału przyspieszenia i zapewnia optymalną przyczepność na luźnej nawierzchni.

Kierowca Grandlanda Hybrid4 może wybierać spośród czterech trybów jazdy — „Hybrid”, „Electric”, „All-Wheel Drive” i „Sport” — zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami. Tryb hybrydowy, w którym najważniejsze jest jak najniższe zużycie paliwa, zapewnia zasięg do 65-55 kilometrów w cyklu WLTP[1] (69–67 km wg NEDC[2]).

W samochodzie działa system przechwytywania energii kinetycznej w czasie hamowania, która w przeciwnym razie ulegałaby rozproszeniu w postaci ciepła. Użytkownik ma do wyboru dwa tryby pracy układu odzyskiwania energii, w których silniki elektryczne działają jak generatory, a wytworzona energia elektryczna wraca do akumulatora o pojemności 13,2 kWh.

Oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne

Kierowca może swobodnie wybierać tryb jazdy w zależności od swoich wymagań i preferencji. Silniki spalinowe uzupełniające ofertę zespołów napędowych w nowym Oplu Grandlandzie również charakteryzują się wysoką wydajnością i niskim spalaniem. Diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 96 kW/130 KM rozwija 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1750 obr./min i jest dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa wg NEDC[2]: 4,6-4,3 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2-3,6 l/100 km poza miastem, 4,4-3,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 115-103 g/km CO2; WLTP[1]: 5,9-4,9 l/100 km w cykl mieszanym, 154–128 g/km CO2).

Taką samą moc (96 kW/130 KM) oraz 230 Nm momentu obrotowego od 1750 obr./min oferuje wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik jest dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (zużycie paliwa wg NEDC[2]: 6,2-5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 4,9-4,5 l/100 km poza miastem, 5,4-5,0 l/100 km w cyklu mieszanym, 124-114 g/km CO2; WLTP[1]: 7,1-5,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 161-133 g/km CO2) lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa wg NEDC[2]: 6,3-5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 5,0-4,4 l/100 km poza miastem, 5,5-4,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 126-112 g/km CO2; WLTP[1]: 7,3-6,1 l/100 km w cyklu mieszanym, 166-137 g/km CO2).

Pure Panel, Night Vision, reflektory pikselowe IntelliLux LED®

Dwa panoramiczne ekrany w jednym module tworzą Pure Panel Opla. Ten w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy kokpit jest intuicyjny w obsłudze, z powodzeniem zastępując liczne przyciski. Dostarcza on najważniejszych informacji, wykorzystując najnowsze cyfrowe technologie. Uzupełnieniem centrum informacyjnego o przekątnej do 12 cali jest środkowy ekran dotykowy (maks. 10 cali), ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.

Flagowy SUV Opla został wyposażony w adaptacyjne pikselowe reflektory IntelliLux LED®. 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor, podobnie jak w Oplu Insignii — zapewnia płynną adaptację wiązki świetlnej do warunków jazdy i otoczenia, bez oślepiania innych uczestników ruchu. 

Kolejną technologią, która podnosi poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, zwłaszcza po zmroku i poza miastem, jest Night Vision. Na podstawie obrazu z kamery termowizyjnej system wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia i ostrzega kierowcę.

Nowością jest również Highway Integration Assist oferowany w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odległość od pojazdu poprzedzającego dostosowaną do zaprogramowanej prędkości, a aktywny asystent pozycjonuje Grandlanda pośrodku zajmowanego pasa ruchu. Dzięki funkcji „Stop & Go” Grandland potrafi też automatycznie wznowić jazdę po całkowitym zatrzymaniu.

Pewny wygląd i wysoki komfort

Stylistyka nadwozia jest zdominowana przez typowe dla marki wyraźnie nakreślone linie. Opel Vizor rozciąga się przez cały przód, a pośrodku tylnej klapy umieszczono nazwę Grandland oraz logo z błyskawicą. Kolejnym akcentami są zderzaki oraz boczne panele — w zależności od wersji czarne i błyszczące lub lakierowane w kolorze nadwozia — a także czarne błyszczące oraz srebrne osłony podwozia.

Ergonomiczne i regulowane w szerokim zakresie przednie fotele z atestem „Aktion Gesunder Rücken e.V.” („Akcja na rzecz zdrowych pleców”) są wyjątkowym elementem wyposażenia w klasie Grandlanda. W wersji z tapicerką skórzaną są również podgrzewane i wentylowane. Komfort użytkowania podnosi także bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu oraz elektrycznie sterowana klapa bagażnika.

System multimedialny w najwyższej wersji Multimedia Navi Pro pomaga zrelaksować się w podróży. Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów bez zbędnej plątaniny kabli.

 

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 


[1] Podane wstępne wartości zasięgu, zużycia paliwa/energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). 1 września 2018 r. nowe pojazdy uzyskują homologację zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badawczą służącą do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje New European Drive Cycle (NEDC), która była wcześniej stosowaną procedurą testową. Ze względu na bardziej realistyczne warunki testowe, zużycie paliwa i emisja CO2 mierzone według WLTP są w wielu przypadkach wyższe w porównaniu z tymi mierzonymi według NEDC. Rzeczywiste dane dotyczące zasięgu, zużycia paliwa i emisji CO2 mogą się różnić w zależności od wyposażenia, opcji i typu opon, a także czynników takich jak indywidualny styl jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej i itp.

[2] Podane wstępne wartości zasięgu, zużycia paliwa/energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948), a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC, aby umożliwić porównanie z innymi pojazdami. Rzeczywiste dane dotyczące zasięgu, zużycia paliwa i emisji CO2 mogą się różnić w zależności od wyposażenia, opcji i typu opon, a także czynników takich jak indywidualny styl jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej i itp.

 

Do góry